آیا می دانید اجاره وثیقه برای دادگاه چگونه انجام می شود و چه مراحلی دارد؟ با ما همراه باشید.

کاربران گرامی امروز می خواهیم موضوع اجاره وثیقه برای دادگاه و تمامی موارد مربوط به آن را مورد بررسی قرار دهیم، پس با همراه باشید.

شرایط اجاره وثیقه برای دادگاه چیست؟

یکی از مهم ترین استفاده هایی که از قرارداد وثیقه می شود، آزاد ساختن یک متهم و یا زندانی با هدف رسیدگی به پرونده و تکمیل کردن تحقیقات موجود است. یکی از رایج ترین ترفندهایی که برای آزادسازی افراد متهم از زندان مورد استفاده قرار گرفته می شود، اجاره وثیقه برای دادگاه است که افراد می توانند با ارائه ی وثیقه اجاره شده حکم آزادی فرد متهم را ازدادگاه بگیرند.

معمولا هنگامی که زندانی درخواست قراردهی وثیقه را دارد، به تشخیص بازپرس پرونده قرار وثیقه برای او صادر می شود و فرد متهم باید وثیقه ای با ارزش مشخص شده را جهت آزادی به دادگاه ارائه کند. در صورتی که وثیقه ی مورد نظر با ارزش مشخص شده در دسترس فرد متهم نباشد، او می تواند ازشیوه ی اجاره وثیقه برای دادگاه استفاده کرده و پس از پرداخت هزینه ی اجاره سند و ارائه ی وثیقه به دادگاه، حکم آزادی خود را دریافت کند. البته این آزادی مشروط می باشد و در هر زمانی که دادگاه متهم را احضار کرد باید در دادگاه حضور پیدا کند.

مهم ترین مراحل آزادی سازی وثیقه ارائه شده به دادگاه چیست؟

 یکی از رایج ترین سوال هایی که در ارتباط با اجاره وثیقه برای دادگاه به وجود می آید این است که در صورت نیاز به سن مورد استفاده برای وثیقه، چه اقدامی باید انجام داد؟ خب پاسخ بسیار ساده و روشن است. قوانین آزادی سازی وثیقه بسیار واضح و قابل فهم است. در صورتی که متهم خود را به دادگاه معرفی کند، وثیقه آزاد خواهد شد. اگر به هر دلیلی شخص ثالث و صاحب سند نتواند فرد متهم را به دادگاه معرفی و یا تسلیم نماید، دادگاه این حق را دارد که وثیقه ی مورد نظر را ضبط کند.

 ضبط وثیقه توسط دادگاه نیز دارای یکسری قوانین و ضوابط خاص خود است. به عنوان مثال در صورت عدم توانایی صاحب سند در معرفی فرد متهم به دادگاه، دادگاه برای ضبط کامل وثیقه می تواند با گرفتن وکات رسمی از صاحب سند، اقدام به فروش ملک مورد نظر نمایید. در صورتی که ارزش وثیقه بیشتر از مبلغی باشد که دادگاه برای وثیقه تعیین کرده است، پس از فروش وثیقه، مقدار باقی مانده از مبلغ تعیین شده توسط دادگاه به فرد صاحب سند پس داده خواهد شد.

دادگاه برای جلوگیری از چنین اتفاق هایی و از دست دادن مال فرد سند گذار، به او بیست روز مهلت می دهد تا بتواند فرد متهم را تسلیم دادگاه نماید.

اجاره وثیقه برای دادگاه

قرارداد اجاره وثیقه برای داگاه چگونه تنظیم می شود؟

افراد متهم بسیاری سندی با ارزش مشخص شده برای وثیقه را در دسترس ندارند و این مهم ترین دلیل اجاره وثیقه از مراکز متعبر است. امروزه چنین افرادی می توانند با مراجعه به شرکت اجاره وثیقه برای دادگاه که در این زمینه معتبر است مراجعه کرده و اقدام به اجاره ی وثیقه و در نهایت آزادی متهم مورد نظر خود نمایند.

یکی از مهم ترین نکاتی که در ارتباط با اجاره وثیقه مهم و حائز اهمیت است، قیمت اجاره وثیقه برای دادگاه است. با توجه به این که امکان داد هزینه ی زیادی را جهت اجاره سند مورد نظر خود پرداخت نمایید، بهتر است برای تنظیم نمودن قرارداد اجاره با یک وکیل دادگستری و ماهر در این زمینه مشورت کنید.

شاید شما نیز با این سوال رو به رو شوید که قرارداد اجاره وثیقه ملکی برای دادگاه چگونه بسته می شود؟ خب شما اولین چیزی که باید مد نظر داشته باشید این است که به هرگونه تعاملی که بین دو طرف با رضایت انجام شود، قرارداد گفته می شود و شما باید به متن قرارداد وثیقه توجه کرده و پس از بررسی دقیق آن اقدام به امضاء کردن نمایید.

در صورت بروز هر گونه اشتباهی در متن قرارداد امکان رسیدن آسیب های مالی زیادی به هر دو طرف قرارداد وجود دارد. توجه داشته باشید که در چنین قرارداد هایی اگر مشکلی به وجود بیاید و یا بدون توجه و بررسی به امضا برسد ممکن است دارایی فردی که قصد اجاره کردن وثیقه را دارد و همچنین اعتبار شرکت وثیقه دهنده به خطر بیفتد.

اجاره وثیقه برای دادگاه

 یک سند مناسب برای وثیقه زندانی چه ویژگی هایی دارد؟

شاید شما هم با این سوال رو به رو شده باشید که یک سند مناسب برای وثیقه چه ویژگی هایی دارد؟ در این قسمت از مقاله به بررسی مهم ترین ویژگی های یک سند مناسب جهت وثیقه می پردازیم.

اجاره وثیقه برای دادگاه در تهران با شهر های دیگر هیچ تفاوتی ندارد. هر سندی که به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار می گیرد باید ویژگی های شرح داده شده در این قسمت را داشته باشد.

  • یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک سند مناسب وثیقه باید دارا باشد، شش دانگ بودن آن است. یعنی سندی که ویژگی شش دانگ را نداشته باشد نمی تواند به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار گرفته شود.
  • سند هیچگونه ایراد یا مشکلی نداشته باشد. هنگامی که قصد اجاره سند برای دادگاه را دارید توجه کنید سندی که اجاره می کنید هیچ گونه مشکی نداشته باشد و کاملا سالم باشد.
  • در صورتی که قبل از اجاره وثیقه برای دادگاه از سند مورد نظر جهت گرفتن وام و یا موارد دیگری استفاده شده باشد، از آن نمی توان برای اجاره وثیقه استفاده کرد.
  • از دیگر ویژگی های مهم سند مناسب وثیقه، عرصه و عیان بودن آن است.
  • قبل از آزادی متهم، سند ارائه شده به دادگاه جهت وثیقه توسط کارشناسان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از تایید و پذیرفته شدن توسط دادگاه، فرد متهم یا زندانی آزاد خواهد شد.

 در این قسمت باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که وثیقه الزاما سند نمی باشد و در صورت مشخص شدن ارزش وثیقه توسط بازپرس و یا مقام های قضایی فرد متهم می تواند هر وثیقه که ارزشی برابر با ارزش مشخص شده را دارد به دادگاه ارئه داده و حکم آزادی خود را بگیرد.